-->

Sunday, September 20, 2015

MATERNITY PAD


Assalamualaikum uoals,

Aku rasa ramai mommy to be yang tertanya-tanya apa pad yang sesuai untuk korang pakai lepas bersalin !! even aku pun macam tu jugak !!! aku tak tau nak pakai jenis yang macam mane sebab aku tengok akak ipar aku just guna yang biase je "kotex overnight". 

So aku pun cari inisiatif lain dengan menggunakan incik google sebagai bahan rujukan aku... hehehe. 

Apa yang aku tau, maternity pad ni ada dua jenis !!!  " ADHESIVE & LOOP ".  Okay, biar aku cerita ikut pengalaman aku lah ek !!! 

Adhesive

Loop

Dah nak dekat nak deliver, aku beli maternity pad jenis Adhesive sebab aku tak reti pakai yang loop dan rasa macam menyusahkan !!! tapi akak sedara aku cakap, sesetengah hospital dorang akan mintak kat kita yang jenis loop selepas bersalin. If tak ada, dorang suruh kita bayar pad yang loop kat dorang !!! SEBAB ???? 

Lepas deliver baby korang, nurse akan pakaikan kita pad jenis loop !!! sebab apa ??? memudahkan kerja dorang la kan ??? then kalau nak pakaikan yang adhesive kan ke kena lekat kat panties korang !!! dah sah-sah korang lepas bersalin tu memang pakai kain je.. panties pun tak pakai !!! betul tak ???  tapi, lepas korang dah dihantar ke wad, korang dah boleh tukar pad korang !! itupun kalau korang larat nak jalan ke toilet laaa !!!

Keburukkannya ??? Loop membuatkan kita rasa tak selesa and dia bukannya betul-betul terletak kat "....." kita !!! kalau nak cakap bocor tu memang confirm lah akan bocor !!! dah sah 2 dia just ikat kat pinggang !!! rasa macam pakai cawat pun ade !!! so aku suggestkan kat korang better guna yang adhesive.  Sebabnya ??? sah-sah korang period setiap bulan and selalunya pad yang jual jenis adhesive !!! 

So, terpulanglah apa yang selesa untuk korang !!! hehehehe 


                  ~ thanks for the reading !!! 😚😚😚 ~


www.tips-fb.com

3 comments:

  1. finally got d answer why in Malaysian hospital using this kinda pad 😅😁 thank you

    ReplyDelete
  2. memang betul apa yang kak cakap.loop payah nak pakai..banyak leaking lagi

    ReplyDelete

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!