-->

Monday, March 28, 2011

Salah Rumah

Hi all, Selamat petang semua!!! Hari ni aku nak post entry tentang Majlis Perkahwinan member aku yang aku post entry sebelum ni... " Iely & Elol..."

Nak dijadikan cerita, pada hari yang penuh bersejarah bagi Iely & Elol...cuaca yang sangat baik dengan angin sepoi-sepoi bahasa, aku pun bergeraklah menuju ke destinasi yang ingin dituju... ( mane lagi, rumah Iely lah... ) Dengan menaiki Binatang kaki empat bulat-bulat ( ops apa aku mengarut nie... nie semua cerita Sifu and Tongga punya pasal lah ni ) Kereta Myvi Hitam yang dipandu oleh pemilik nya Kak Dya lah sape lagi... bersama-sama dengan penunjuk jalan selaku GPS bergerak kami ( Mr Hadi ) kami pun meredah jammed di semua arah untuk sampai ke destinasi... huhuhuhu 

Dah lah perut masing-masing dah lapar.. salah jalan pulak.. (adat lah tu kalau nak pergi kenduri kawin sure sesat jalan punye.. ) Dah la sesat jalan, bila dah jumpa tempat nya salah kenduri kawin pulak...  ha... suspend kan ???

Macam nie, bila da sampai tempat yang dituju.. aku pun keluar dari kereta sambil membetul-betulkan baju aku yang agak x kemas tu... sambil melangkah, aku terdengar bunyi paluan kompang. aku pelik jugak coz kalau ikut dalam kad majlis bersanding pukul 1.. tapi aku sampai pukul 2.. so aku pun pelik la... bile aku cakap kat kak dya, tau tak dia cakap ape???

" kita hanya mampu merancang, Allah yang tentukan !!! "

so aku pun dengan was-was melangkah masuk jugak lah ke majlis tersebut... nasib baik aku tergerak hati nak tengok pengantin dulu... so aku pun tarik tangan kak dya and hadi yang baru je melangkah ke meja buffet... (dah lapar la katakan !!! ) jeng..jeng...jeng... nasib baik aku pergi tengok dulu... kalau tak kan dah malu... hehehehe... bila aku tengok pengantin perempuan dia... nape tak pakai tudung ???  sedang kan kak iely pakai tudung !! so aku pun dengan confidentnya menarik tangan kak dya and hadi yang terpinga-pinga dengan tindakan aku... sambil jalan aku sempat bisik kat dorang.....

" Kita dah salah rumah lah "

hahahahha gelak gila-gila kitaorang kat tepi jalan time tu... rupanya kenduri kak iely kat lorong sebelah je... hahahahaha....



www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!